Friday, August 20, 2010

Your Imaginary Friend

作曲/編曲: K-wai@MusicGlobes
填詞: 曰云@sense


惶惑之中跑了五分鐘 再跌倒
人浪之中一再放聲哭 誰都假裝聽不到

街中找不到半位 可訴苦的好友嗎
內心那孤獨這麼震憾 求求誰能明白

請虛構我去贈你溫暖 遐想中教你學會寬恕
當心情繁複跟你靜處
陪伴你直到愛有開端 跟你等到重拾了自尊
不需要 獨個感嘆暴雨

擔當空虛的妄想 竟會痛心竟會哭
在空氣中劃過的掛念 如何才能平伏

當虛構我我亦會溫暖 陽光中讚美下過的雨
當心情繁複跟你靜處
陪伴你直到愛有開端 跟你等到重拾了自尊
該走了 但怕跟你直說

當需要我你便看到我 如不需要我別再想我
當心靈平安不必再遇我
這寬廣世界還要去揣摩 不要識破臨別那苦楚
只需要 在記憶裡幸福過

能在虛空戀過五分鐘 也美好
能用消失給予你祝福 已滿足...


後記:

Inspired by one of my favourite novels, < If You Could See Me Now > by Cecelia Ahern.

To all the imaginary friends in the world who have been there when needed. And to those of you...who fell in love...

"'Life is made up of meetings and partings. People come into your life everyday, you say good morning, you say good evening, some stay for a few minutes, some stay for a few months, some a year, others a whole lifetime. No matter who it is, you meet and then you part. I'm so glad I met you Elizabeth Egan; I'll thank my lucky stars for that. I think I wished for you all of my life.' He whispered. 'But now it is time for us to part.'"

"If invisible people eat invisible food does invisible wind blow invisible trees?"

No comments: